Erfaringsdeling 1: eByggesak/ePlansak

 Kongsvinger kommune har gått fra ACOS og Eiendomsmodulen deres til eByggesak/ePlansak fra Tietoevry i løpet av 2024. De deler erfaringer med Tietoevry som leverandør og løsningen Plan&Build for plan og byggesaksområdene deres, opp mot den nasjonale produktspesifikasjonen og gevinstene som skisseres der, samt betraktninger rundt det å skifte leverandør Arrangementet gjennomføres av Bærum kommune, og [...]

Free

Fagpåfyll: Nasjonalbiblioteket

Nasjonalbiblioteket sikrer at norsk språk og kultur er godt representert i den digitale tidsalderen, og at språkteknologi utvikles med høy kvalitet og relevans for norske brukere Språkmodellene som ligger bak eksempelvis Copilot mangler spesialisering for norsk språk og kontekst. De er ikke nødvendigvis tilpasset norske forhold og har begrensninger i forståelsen av norsk språk og [...]

Free

Erfaringsdeling 13: Elektronisk Pasientjournal

I regionen Vestfold og Telemark har regionalt fagråd ehelse tatt initiativ til felles anskaffelse av nytt EPJ system for medlemskommunene i Digitale Telemark og Vestfold (DigiTV). Prosjektleder Andreas Viumdal og prosjektmedarbeider Elisabeth Hauan  deler sine erfaringer om arbeidet så langt. LENKE TIL ARRANGEMENTET (Har du fått invitasjonen også i outlook, trenger du ikke melde deg [...]

Free

Fagpåfyll: Standarder som premiss for automatisering av saksbehandlingen (eller ikke)

For å lykkes med effektiv bruk av KI er automatisering av arbeidsprosesser en viktig komponent. Og for å automatisere trenger vi standarder. I dag får vi besøk av KF (et datterselskap til KS Holding). KF vil både svare opp det innledende spørsmålet og gi oss en oversikt over hvilke verktøy vi trenger og hva som [...]

Free

Erfaringsdeling 3: Kjernejournal

Denne erfaringsdelingen vil Halden kommune innlede med hva de har gjort for å komme i gang med bruk av kjernejournal, deretter vil det bli mulig å stille spørsmål og ha dialog mellom alle som deltar. Vi vil komme innom følgende temaer i disse erfaringsdelingene som vi vil kjøre ca. hver 14 dager fordi vi mener det er [...]