Årsmøtet gjennomføres 18.12.25

Lesetid: < 1 minutt

Årsmøtet gjenomføres på teams, og alle medlemmene er invitert via kommunedirektører/fylkesdirektører, med kopi til digitaliseringsansvarlige.

På møtet gjennomføres valg av medlemmer til Programstyre og Programkontoret. Fagggruppedeltakerne presenteres.

Programstyret 

  • Programstyret skal bestå av inntil 8 medlemmer.  
  • Programstyrets deltakere skal representere nivå kommunedirektør eller digitaliseringsansvarlig hos det enkelte medlem.  
  • Programstyret skal sørge for at beslutninger truffet av årsmøtet gjennomføres. 
  • Programstyret skal føre nødvendig kontroll med partnerskapets økonomi. 
  • Programstyret beslutter hvilke felles prosjekter og tiltak som skal inngå i partnerskapets felles portefølje 
  • Programstyret beslutter partnerskapets medvirkning og deltakelse i nasjonale initiativer og prosjekter.  
  • Observatører fra Statsforvalteren og KS inviteres til å delta med tale og forslagsrett i Programstyret

Programkontoret  

  • Programkontoret skal bestå av inntil 10 medlemmer.  

Programkontoret skal ha en ledende, koordinerende og utførende funksjon med sikte på å realisere partnerskapets formål. Programkontoret skal bl.a.:  

  • Administrere partnerskapets økonomi.  
  • Bidra til å styrke samhandling på tvers av forvaltningsnivåene stat-fylke-kommune. 
  • Understøtte prosesser og oppgaveløsning som bidrar til felles gjennomføring
  • Gjennomføre prosjekter og tiltak som er besluttet i Programstyret. 
  • Utarbeide et årshjul og møteplan 
  • Programkontoret rapporterer til Programstyret.  
  • Programkontoret skal være sekretariat for Årsmøtet og valgkomitéen 
  • Programkontorets leder ansettes i fast stilling. Stillingsutlysningen skal være offentlig. Vedkommende ansettes i Bærum kommune, men er ansatt for å arbeide for partnerskapet DigiViken. 

Faggrupper