Årsmøtet gjenomføres på teams, og alle medlemmene er invitert via kommunedirektører/fylkesdirektører, med kopi til digitaliseringsansvarlige.
På møtet gjennomføres valg av medlemmer til Programstyre og Programkontoret. Fagggruppedeltakerne presenteres.
Programstyret
- Programstyret skal bestå av inntil 8 medlemmer.
- Programstyrets deltakere skal representere nivå kommunedirektør eller digitaliseringsansvarlig hos det enkelte medlem.
- Programstyret skal sørge for at beslutninger truffet av årsmøtet gjennomføres.
- Programstyret skal føre nødvendig kontroll med partnerskapets økonomi.
- Programstyret beslutter hvilke felles prosjekter og tiltak som skal inngå i partnerskapets felles portefølje
- Programstyret beslutter partnerskapets medvirkning og deltakelse i nasjonale initiativer og prosjekter.
- Observatører fra Statsforvalteren og KS inviteres til å delta med tale og forslagsrett i Programstyret
Programkontoret
- Programkontoret skal bestå av inntil 10 medlemmer.
Programkontoret skal ha en ledende, koordinerende og utførende funksjon med sikte på å realisere partnerskapets formål. Programkontoret skal bl.a.:
- Administrere partnerskapets økonomi.
- Bidra til å styrke samhandling på tvers av forvaltningsnivåene stat-fylke-kommune.
- Understøtte prosesser og oppgaveløsning som bidrar til felles gjennomføring
- Gjennomføre prosjekter og tiltak som er besluttet i Programstyret.
- Utarbeide et årshjul og møteplan
- Programkontoret rapporterer til Programstyret.
- Programkontoret skal være sekretariat for Årsmøtet og valgkomitéen
- Programkontorets leder ansettes i fast stilling. Stillingsutlysningen skal være offentlig. Vedkommende ansettes i Bærum kommune, men er ansatt for å arbeide for partnerskapet DigiViken.
Faggrupper
